Search post

Social Media

0

10 redenen voor social voor je onderneming

Ben jij als kmo’er al terug te vinden op social media? Nee? Of heb je een pagina die je niet actief inzet? Dat is zonde. We geven je 10 redenen waarom het als bedrijf slim is om actief te zijn op sociale platformen zoals Facebook en LinkedIn.

  1. Vergroten van naamsbekendheid: hoe meer mensen in aanraking komen met je merk, product of dienst, hoe meer mensen je gaan kennen en uiteindelijk ook herkennen.

  2. Online reputatiemanagement: web 2.0 (internet met hogere interactie) laat je toe gemakkelijk te achterhalen welke reputatie je precies hebt bij je klanten (positief of negatief). Je kan hier vlug en eenvoudig op inspelen en reageren.

  3. Wees aanwezig waar je klant is en bouw bekendheid op: de wereld wordt steeds verder gedigitaliseerd, je moet haast mee zijn als (innovatief) bedrijf om nog van tel te zijn. Je doelgroep zit op social media. Bekijk goed welke kanalen je doelgroep(en) gebruiken.

  4. Beïnvloeding van koopgedrag: als een consument je volgt op social, zal hij of zij meer geneigd zijn om bij je een product of dienst te kopen. Hij of zij kan je ook aanbevelen.

  5. Expertstatus: door op regelmatige basis relevant (branchegerelateerd) nieuws mee te delen, zal de consument je als expert aanschouwen.

  6. Genereer websitetraffic: ‘clicks’ naar je website kunnen extra verkeer genereren.

  7. Invloed op zoekmachine-rankings: door ook actief te zijn op sociale media, vergroot je je kans om bovenaan te staan in de (organische) zoekresultaten in zoekmachines zoals Google.

  8. Niche- en local marketing: social media staat je toe op demografische kenmerken en interesses te zoeken. Ideaal dus voor een lokale of nichemarketing.

  9. Werving nieuw talent: vind nieuwe talentvolle werkkrachten via vacatures op social media en win de war on talent.

  10. Input productontwikkeling: krijg inzicht in de wensen van je klant en benut deze input meteen.

Overtuigd? Waar wacht je nog op! Contacteer ons voor meer info over hoe wij je kunnen helpen.

Toch nog meer uitleg nodig? Lees dan de uitgebreide redenen hier na.

 

In 7 stappen naar een ijzersterk social plan

Wist je dat je in 7 stappen een ijzersterk social plan kunt maken? We lichten toe.

Stap 1. Wat zijn de doelstellingen?

Stap 2. Welke doelgroep wil je bereiken?

Stap 3. Welke kanalen kies je?

Stap 4. Welke content plaats je?

Stap 5. Zorg voor interactie

Stap 6. Reserveer (advertentie)budget

Stap 7. Meet de resultaten

Wil je deze stappen uitgebreid nalezen? Klik dan hier en ontdek het social mediaplan!


12 tips voor meer bereik

Wie slim is met social media, kan de zichtbaarheid en het bereik van zijn onderneming flink doen toenemen. Via ‘clicks’ kan je meer verkeer genereren. We geven je 12 tips voor meer bereik mee.

  1. Deel je content meer dan één keer

  2. Gebruik een publicatieschema

  3. Gebruik social mediamanagement tools

  4. Wek interesse met giveaways, freebees en promoties

  5. Adverteer

  6. Bouw relaties op met influencers

  7. Ga in dialoog met je volgers

  8. Bestudeer industry leaders, concurrenten en klanten

  9. Maak of word lid van groepen en communities

  10. Laat werknemers en collega’s je content promoten

  11. Ruil je e-book voor een e-mailadres (van je prospect) of inschrijving op je nieuwsbrief

  12. Meet, analyseer en optimaliseer je resultaten

Meer weten? We gaan er hier dieper op in.

5 tips voor social media voor bedrijven

Social media verzorgen kan soms uitdagend zijn. Er gaat meer achter schuil dan zichtbaar is. Om alles in goede banen te leiden, komen deze 5 handige tips voor social voor bedrijven goed van pas.

  1. Werk met heldere doelen en buyer persona’s

  2. Kies de social mediakanalen voor jouw bedrijf

  3. Maak een social mediakalender

  4. Gebruik handige social media tools

  5. Hergebruik oude berichten

Nieuwsgierig? Ontdek er hier meer over.

Lees ook:

 

Stages
Website

About Author

Kim-Sophie Chaidron
Kim-Sophie Chaidron